Mobile
Log In Sign Up
Home > french-english > "faire des histoires" in English

English translation for "faire des histoires"

v. make a fuss, make a to do
Example Sentences:
1.I would like to launch a slogan for this: 'making a fuss does no good and good makes no fuss'.
je voudrais lancer un slogan à ce sujet: "faire des histoires n'est pas raisonnable et la raison ne fait pas d'histoires".
2.Mr president , i think those of you who know me in this house , will know that i am not one to make a fuss.
monsieur le président , je pense que ceux d'entre vous qui me connaissent dans cette assemblée savent que je ne suis pas du genre à faire des histoires.
3.We were not elected to make a fuss merely because we do not like someone or because television reports and newspaper editorials have painted a negative picture of them.
nous n’avons pas été élus pour faire des histoires simplement parce que nous n’aimons pas quelqu’un ou parce que la télévision ou les journaux en ont dressé un portrait négatif.
4.In 1942, at age 57, Meyer acted in one scene in the anti-Nazi movie Berlin Correspondent with Dana Andrews, playing a restaurant manager who is harassing Virginia Gilmore for her ration card.
En 1942, à 57 ans, Meyer apparut dans une scène du film antinazi Berlin Correspondent avec Dana Andrews, où il jouait un directeur de restaurant en train de faire des histoires à Virginia Gilmore au sujet de sa carte de rationnement.
Similar Words:
"faire des fétiches" English translation, "faire des gammes" English translation, "faire des glissades" English translation, "faire des grimaces" English translation, "faire des heures supplémentaires" English translation, "faire des interviews" English translation, "faire des jeux de mots" English translation, "faire des larmes" English translation, "faire des libations" English translation